top of page
תמונת הסופר/תדורי אדר

חיי קוביות - איך נראית העבודה של מעצב משחקים בחברה הגדולה בארץ

עודכן: 20 באוק׳ 2022

ראיון עם עמרי עובד, מעצב משחקים צעיר בחברת ג'לי באטן (Jelly Button)


המשחק שעומרי עובד עליו

ספר קצת על עצמך - בן כמה אתה, איפה אתה גר, מהי הגדרת התפקיד שלך בעבודה

היי! קוראים לי עומרי עובד. בן 28 מנווה ירק, נשוי לדור, הגעתי מתחום השיווק והמדיה החברתית לאחר חמש שנים של תפקידים שונים. מאז שאני זוכר את עצמי אני מת על ממשחקים, אין תקופה בחיים שלי שמשחקים בצורה כזו או אחרת לא ליוו אותי. ממכונות ארקייד, משחקי פלאש, קונסולות, משחקים בטלפון ומשחקי קופסה.


תמיד ידעתי שבהמשך הקריירה שלי אני ארצה להיכנס לחברת משחקים. לא ידעתי איך או מתי אבל ידעתי שזה חלום שאני לא רוצה לוותר עליו. שמח להגיד שלפני 3 חודשים הגשמתי אותו ונכנסתי לתפקיד הראשון שלי בתור Junior Game Designer ב-Jelly Button.


באילו משחקים אתה משחק?

בזמן האחרון נכנסתי למשחקי בניית עיר וניהול משאבים, אני עובד על משחק בשם Dice Life (תורידו!) שמנגיש משחקי ניהול משאבים ובניית עיר בצורה ממש חכמה.

לכן כרגע הפוקוס שלי הוא להכיר את הז׳אנר מכל פינה ולחפש השראות שיעזרו לי בתפקיד. בשנים האחרונות התאהבתי בעולם משחקי הקופסה. אני מאוד אוהב משחקי Deck Building (פיזיים ודיגיטליים) כמו Hero realms או Slay the spire. אוהב מאוד גם משחקי Roguelike שדורשים ממני לחקור מכניקות שונות ולהכיר את המשחק לעומק. אני מניח שאני בעיקר נמשך למשחקים שמאפשרים לי לחקור ולגלות סינרגיות במכניקה ובעולם שלהם. אני גם מת על המשחקים של נינטנדו, תמיד מוצא משהו חדש ללמוד מהם.


איך הגעת לעבוד בג'לי באטן?

בערך לפני שנה החלטתי שאני עושה הסבה מקצועית, 180 מעלות מתחום השיווק אל עולם המשחקים. לא ידעתי איך, רק ידעתי שאני נמצא בצומת מקצועית ואחרי חשיבה עמוקה לא מצאתי סיבה מספיק טובה לא להסתער על החלום.


חיפשתי תפקיד שמעניין אותי, הבנתי שהעולמות של עיצוב שלבים, ניהול מוצר וגיים דיזיין הכי מעניינים אותי אז לשם כיוונתי. חקרתי על מנועי משחק שונים והתחלתי להתנסות בעצמי. במקביל התחלתי לראות הרצאות ותוכן שקשור לפיתוח משחקים. ניסיתי להבין מה מקדם אותי לכיוון התפקיד. התנסיתי במספר מנועים עד שהגעתי לאחד (מנוע המשחקים Construct 3, ד.א) שאפשר לי להוציא פרוטוטייפים בצורה מהירה ופשוטה ולא דרש ממני להתמקד בקוד.


לאחר כמה חודשים התחלתי קורס ניהול מוצר מוכוון גיימינג ב-Hands on Games. אחרי כמה שיעורים הרגשתי שדברים מתחילים להתחבר: הדברים שאהבתי בעולמות המשחקים, ידע פרקטי שהיה ספציפי לתפקידים שכיוונתי אליהם ורעיונות ומכניקות שיכולתי לנסות לייצר אותם בעצמי או לקחת מהם השראה. בבוקר עשיתי פרילאנס כדי להחזיק את עצמי כלכלית ובערב אפיינתי מכניקות ופיתחתי פרוטוטייפים בסיסיים.

זה היה כמו להרים את מכסה המנוע מהרכב. פתאום ראיתי מורכבות שלא שמתי לב אליה, התחלתי להעריך את המחשבה מאחורי משחקים שגדלתי עליהם ולקחתי השראה מקלאסיקות שגדלתי עליהן.


כל בוקר ריעננתי את הלינקדאין וקבוצות הפייסבוק שעקבתי אחריהן למשרות רלוונטית. הגשתי לכל מה שהיה בראדר שלי וכל משרה שלא התקבלתי אליה למדתי מה אני צריך לשפר אצלי. כשלא התקבלתי לחברה כי לא היה לי מספיק ניסיון בעיצוב שלבים בניתי 20 שלבים שונים על מכניקה בסיסית כדי שבמשרה הבאה יהיה לי מה להראות.

כשפורסמה בקבוצת הפייסבוק ״מחפשים עבודה בתעשיית הגיימינג״ משרת ג׳וניור לתפקיד גיים דיזיין בג׳לי, הרגשתי משוייף מכל מה שלמדתי לאורך הדרך. חקרתי על החברה, על מי שפרסם, כתבתי מכתב אישי שהדגיש את היתרונות שלי לתפקיד וצירפתי דברים שעשיתי. לפני הראיון חקרתי על החברה ושיחקתי בכל המשחקים שלהם ומשחקים דומים. הרגשתי שזו הזדמנות שאני לא אסלח לעצמי אם אפספס והראתי להם שאני בא ללמוד ולהיות חלק מצוות.

לא האמנתי שזה יקרה כי זה היה התפקיד הספציפי בחברה הספציפית שהיא החלום הכי מופרע שלי. שמח לספר אחרי 3 חודשים אני עדיין מתרגש מהתפקיד כל בוקר מחדש.


עמרי עובד כשהוא לא עובד. (סליחה, הייתי חייב)

ספר קצת על העבודה שלך. איך נראה היומיום?

אני חושב שגם אחרי 5 שנים בתפקיד לא יהיה יום שדומה לקודם. Dice Life מורכב מפרקים סיפוריים, אז העבודה זזה סביב הפקת הפרק הרלוונטי. התפקיד שלי נוגע בהמון מחלקות במקביל אז אני מוצא את עצמי בכמה נקודות לאורך תהליך הפקת הפרק. יום אחד אני יוצר את המשאבים לכלכלה שזה בתחילת התהליך, יום אחר אני מטמיע חומרים ביונטי שזה חלק אחר באמצע התהליך. בגלל שהמשחק עוד ב-Soft launch, יש במקביל הרבה ישיבות שקשורות לתוכניות עתידיות למשחק ואופטימיזציה. הכל כיף ממש, זה להיות בלב של המשחק ולקבל החלטות שאתה רואה איך צוותים בהמשך עובדים סביבם וזה סיפוק ענק.


תן דוגמא לאתגר שאתה מתמודד איתו בעבודה (לא חייב להיכנס לדברים ספציפיים)

התפקיד כגיים דיזיינר משתנה לפי צרכי החברה. בתפקיד שלי אני בממשק עם המון מחלקות שונות בצוות והרבה מידע עובר אצלי באופן יומי. אני חושב שהאתגר הכי גדול הוא לנהל את כמויות המידע הענקיות שעוברות אצלי בנוסף לרעיונות שצצים לאורך כל היום ולתעדף אותם. יש לי רשימת משימות שרק לנהל אותה ולהיות במעקב אחרי דברים שפתוחים אצלי זו משימה בפני עצמה.


טיפ לאנשים שמעוניינים להיכנס לתעשייה?

הייתי ממליץ למי שסקרן להתנסות בעצמו ולשלב את זה עם קורס מקצועי שיעזור. מעצב משחקים מביא את עצמו לתפקיד ואין דרך אחת ללמוד את המקצוע הזה.

תפתחו משחקים בעצמכם, תכתבו מכניקות ורעיונות בצורה פרקטית שתעביר את המסר, תעבדו על פרוטוטייפים בסיסיים, תצטרפו לגיים ג׳אם (ממליץ מאוד על 3 hour game jam) ותתנסו בעבודה עם צוות בגיים ג׳אם. תלמדו לקבור רעיונות וקוד שהתאהבתם בהם ובעיקר להמשיך לחפש השראה ממשחקים שונים שתרצו לעשות עליהם טייק בעצמכם.

בדיעבד כל הדברים האלו שעשיתי אפשרו לי לתקשר עם המון מחלקות שונות וגרמו לי להסתכל על תהליכים בצורה רחבה, מה שהופך את הרעיונות והפיצ׳רים שלי להרבה יותר רלוונטים.


מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה?

לשמור על אנרגיות גבוהות כל בוקר מחדש, להמשיך ליהנות ולהעריך את התפקיד והחברה החלומית שהגעתי אליה כל יום מחדש, להרגיש שאני חלק מצוות מקצועי ומדהים מאוד שעובד על משחק עם נשמה ונהנה מכל רגע בעבודה שלו.בגדול שימשיך בדיוק כמו שהלך עד עכשיו. גם הייתי שמח לעוד איזה 4 שעות ביום שמוקדשות רק למשחק.


ככה בנימה אישית למי שקורא את הכתבה ונמצא בנעליים דומות לשלי ורוצה להיכנס לתעשיית הגיימינג. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ואם יש לי איך לעזור או לתת טיפים אשמח להיות חלק במסע שלכם :)

לינק לפייסבוק של עמרי כאן.


***


גם אתכם מעניין להיכנס לגיימינג?

הקורסים שלנו יקצרו לכם את הדרך.

קורס ניהול מוצר בגיימינג נפתח ממש אוטוטו,

תוכלו ללמוד עליו כאן



303 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page