top of page
תמונת הסופר/תדורי אדר

ציירי לי פיראט: כיצד להשתמש בAI בגיימינג


מהרגע שמסנטז התמונות הראשון הפציע בחיי באפריל השנה, אני חושב כיצד ניתן להשתמש ביכולות המטורפות האלו ליצירת ארט למשחקים. האתגרים ביצירת ארט למשחקים רבים ובראשן עומד נושא העקביות.

קרי, זה שהמכונה יודעת לייצר ארט מהמם תוך שניות זה דבר אדיר,

אבל כדי שאפשר יהיה לעבוד עם זה היא צריכה לדעת לייצר את אותן דמויות שוב ושוב, מזויות שונות, תוך שהיא שומרת על אותו הסגנון לכל אורך הדרך.

אותו הדבר בנוגע לרקעים, נשקים, תפריטים ובעצם כל ארט שנמצא במשחק.

עקביות היא שם המשחק, אבל כמובן שלא המשחק היחיד.


אתגרים נוספים כוללים: יכולת הגדלה משמעותית לתמונות (רזולוזציה), האפשרות להפריד את התמונות לשכבות, אימון מכונה על ארט ספיציפי, התממשקות לפייפליין עובד של חברת גיימינג, ועוד לא דיברנו על נושא זכויות היוצרים.


האתגרים האלו יפתרו, ובתחומים אחרים המהפכה כבר מתרחשת. למשל, הסטארטאפ Runway, שזה עתה השלים גיוס של 50 מיליון דולר, נותן מענה AI לעולם עריכת הוידאו. באמצעות הכלים של Runway תוכלו להסיר רקע מוידאו בשניות, להחליף רקע ירוק בכל רקע שתרצו באמצעות מילים בלבד, לתרגם אודיו לטקסט בלחיצת כפתור ועוד שלל כלים קסומים ומדהימים שהופכים נגישים לכל עורכי הוידאו באשר הם.


עדיין אין "Runway" לגיימינג, אבל היו בטוחים שיש פעילות בתחום הזה.

בינתיים, אשתף איתכם מספר טיפים שלמדתי על ייצור ארט אחיד במחולל התמונות האדיר Midjourney.


יצירת רצף סגנוני


כדי ליצור רצף של תמונות בעלות אותו סגנון, השתמשו במילים גריד או Sheet of בפרומפט שלכם.

למשל, כדי ליצור את התמונה הנ"ל ביקשתי מMJ:


sheet of pirate faces, video game 2d art, white background


עכשיו כשMJ יצר לנו טבלת פרצופי פיראטיים, כל טבלה כזו אחידה סגנוניית עם עצמה, אפשר לבצע וריאציות על הסגנון שהכי מתאים לנו. ככה זה נראה אצלי.




כשלעצמו - כבר התחלה מעולה ליצירת משחק קלפים בתמה פיראטית. אבל אנחנו לא נעצור כאן כמובן.


יצירת דמות ראשית

עכשיו נרצה לבחור בסגנון הזה כדי לייצר תמונות נוספות למשחק. למשל, דמות מלאה של פיראט, לא רק ראש. לשם כך, לוחצים על התמונה בMJ, ואז על Open original. הלחיצה תביא אתכם לעמוד בו נשמרה התמונה. תעתיקו את הכתובת של התמונה ותשמרו לקליפבורד עם קונטרול C.


כעת, נכתוב לMJ משהו בסגנון הזה:

A full body picture of a pirate, 2d game art, video game, use this style _____


איפה שכתבתי את ה ____ תדביקו את הקישור לתמונה ששמרתם לקליפבורד. כעת MJ יקח את הסגנון ואלמנטים מהתמונה המקורית. זה מה שיצא לי:



לא רע. הסגנון נשאר בהחלט.


פוזות נוספות

באותה השיטה, ייצרתי את הדמות שלנו בפוזות אחרות. ההבדל היחיד הוא שהפעם לקחתי את הדמות במלואה, הפרדתי אותה מהרקע שלה ומשאר הפרצופים, והעליתי שוב לMJ.

ביקשתי הפעם:


Animation frames of a pirate running in profile, 2d game art, use this style ____



והנה תמונה נוספת:



אלמנטים נוספים

בדיוק באותה השיטה של לשמור את התמונה ולהשתמש בה כרפרנס, יצרתי ארט נוסף למשחק המתהווה שלי כמו סירות, נשקים ועוד.






בצורה זאת ניתן להמשיך ולייצר אסטים דו-מימדיים שנראים, כמעט, כאילו הם שייכים למשחק אחד.



מה למדנו?

כבר היום, באמצעים "פשוטים" יחסית, באמצעות מחולל התמונות Midjourney, ניתן להגיע לתוצאות עקביות. עדיין לא מספיק בשביל משחק שלם אבל מאוד, מאוד קרוב.

אני מעריך שב2023 כבר נראה ביצועים משופרים בכל מה שקשור בעקביות, אנימציה, תלת-מימד ואלמנטים נוספים שיקצרו את תהליך פיתוח המשחק בצורה דרסטית.


***


אהבתם את הפוסט? תרצו לקרוא עוד על AI, כיצד לאמן מודלים ותכנים נוספים הקשורים בבינה מלאכותית, עיצוב משחקים והקשר בינהם?


קליק על הלינק כדי להירשם לרשימת התפוצה ולקבל שני ספרים על עיצוב משחקים בחינם!

נתראה בצד השני.

310 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page